söndag 29 maj 2011

Inte långt kvar

Det är bara en månad kvar tills mamma, pappa, mormor och morfar kommer över till Canada. Jag saknar min familj och vänner så mycket nu. Jag kan inte fatta att det var 10 månader sedan jag såg dem. Sedan åker jag hem den 9 Juli och kommer att komma hem på kvällen den 10 Juli. Jag kommer att sakna Canada, mina vänner och min hostfamilj här väldigt mycket.
Jag försöker att inte tänka så mycket på att jag snart ska åka, med det är svårt att låta bli.
Alla säger till mig, det är bara att åka över och hälsa på. Men det är inte så enkelt som alla tror. Först måste man jobba hårt och spara pengar i ett år så man har råd att åka, sedan kanske man stannar i en eller två månader, men när man kommer hem så börjas det igen. Spara pengar så man kan åka igen. Det är massa andra ställen som jag också skulle vilja åka till. Jag kan ju heller inte flytta hit. Jag skulle inte vilja bo så här långt bort från min familj igen. Det är några vänner där hemma som jag också har saknat sjukt mycket och jag vill inte bo så långt bort från dem resten av mitt liv. Jag kan ju inte få alla att flytta med mig hit. Det funkar inte. Ibland önskar jag att jag var rik och inte behövde ha dessa problemen. Vissa säger att pengar är inte allt, det är rätt, men jag måste säga att pengar hjälper dig att fatta många beslut här i livet.
Ses snart Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar